Visserligen är Nishiki ER 4 instegscykeln i Nishikis racersortiment. Men med sin trippelreducerade aluminiumram (med samma geometri som sina syskon), kolfiberframgaffel och de pålitliga Tiagra-växlarna (20-växlad) och annat smått och gott så har du här en racercykel för dig som antingen helt enkelt är sugen på att börja cykla landsväg, eller för dig som pendlar på asfalt men vill köra något som är ännu snabbare än hybridcyklarna.
Att det är en instegscykel ser du inte på ramen, utan tvärtom skulle göteborgarna kunna tillverka en dubbelt så dyr cykel på ER4:ans ram utan att skämmas det minsta. Nishiki har använt sin samlade erfarenhet för att bygga en träningsracer som verkligen inte går av för hackor. Komponenterna är förstås lite enklare än på storesyskonen, men för dig och ditt användningsområde funkar dem tveklöst.
Sittställningen på Nishiki ER4 är ganska komfortinriktad och utväxlingen är motionsinriktad, så övergången från hybrid blir inte så stor som du tror i det avseendet - men självklart får du ut mycket mer kraft på denna cykel.
Självklart är Nishiki ER4 handbyggd i Göteborg vilket förutom att ge en häftig känsla även ger hög kvalitet på prylarna.
Visserligen är Nishiki ER 4 instegscykeln i Nishikis racersortiment.
Visserligen är Nishiki ER 4 instegscykeln i Nishikis racersortiment.
Mångsidig är bara förnamnet! Använd Nishiki Allroad till all form av träning och transport - den trivs oavsett.
Nishiki Altron är Nishikis snabbaste, lättaste och mest avancerade racerhybrid - och det säger inte så lite! Med Shimanos nya 11-delade Metrea-komponenter och hydrauliska skivbromsar får du riktigt lyxiga komponenter.